چگونه !

چگونه انجام دهیم؟!!

چگونه !

چگونه انجام دهیم؟!!

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰
برای انتخاب کردن هر موضوعی در رابطه با پایان نامه حسابداری نیاز به کلید واژه هایی داریم. برای آگاهی از کلید واژه های رشته تحصیلی می توان به یکی از پایگاه های علمی داخلی وارد شد. یکـی از مشـکلات همیشـگی دانشـجویان نوشـتن یـک پروپـوزال و ارائـه آن بـه گـروه مربوطـه و اخـذ مجـوز شروع به کار یـک پایـان نامـه یـا رسـاله اسـت.
در نوشـتن پروپـوزال نگـارش اهمیـت و ضـرورت انجـام تحقیـق اسـت. اهمیـت و ضـرورت انجـام تحقیق یکی از مهمترین بخشـهای یـک پروپـوزال اسـت. بایـد توضـیح دهیـد کـه چـرا تحقیـق شـما اهمیـت دارد و در حــال حاضــر چــرا انجــام تحقیــق شــما ضــرورت دارد.
دو نکته ای که لازم است بدانید:
۱٫بـرای نوشـتن پروپـوزال، توجـه کنیـد کـه حتمــا بـا اسـاتید راهنمـا و مشـاور هماهنـگ باشـید و رونــد نگارش و کل پروپوزال را بـه تأییـد ایشـان برسـانید تـا امکـان عـدم پـذیرش پروپـوزال شـما در گـروه کـاهش یابد.
 
۲٫برای نوشتن پروپوزال از افعال آینده استفاده کنید.
حسابداری صنعتی
این حسابداری که بتدریج و پس از انقلاب صنعتی روی داد در جهت نیاز به دانستن بهای تمام شده محصولات تولیدی بود. در این نوع از حسابداری هدف اصلی سیستم دانستن بهای تمام شده یک واحد از نظر تمامی عوامل هزینه می‌باشد. همزمان و همراه با تکامل ابزارها و شیوه های تولید، در سده های بعد، روشها و شیوه‌های هزینه‌یابی پیشرفته‌ای ابداع و بکار گرفته شد که هزینه عملیات را بدرستی شناسایی نماید.
حسابداری صنعتی امروزه ثمره این فرایند شتاب آمیز تکاملی است که اصولا” همان هدف اندازه گیری و گزارش بهای تمام شده محصولات، خدمات و فعالیت‌ها را دنبال می‌کند.
حسابداری مالی
این نوع از حسابداری را می توان حسابداری گزارش نیز نامید. زیرا هدف اصلی در این نوع از حسابداری، تهیه صورتهای مالی اساسی می‌باشد که مورد نیاز استفاده کنندگان از این صورتهای مالی است. شاید بتوان گفت که دلیل اصلی پیدایش این نوع حسابداری، اصل تفکیک شخصیت می‌باشد. این اصل امکان مشارکت صاحبان سرمایه ای را که به تجارت نمی پرداختند ممکن ساخت و به این شکل باعث رشد و توسعه بنگاه های تجاری شد. این نوع از مشارکت باعث پیدایش سهام و بازار بورس شد. البته دلیل اصلی ایجاد بازار بورس را می توان، افزایش شمار شرکتهای سهامی دانست.
یکی دیگر از موضوعات اصلی که در این دوران تأثیر اساسی بر رشته حسابداری گذاشت برقراری مالیات بر درآمد بود. این نوع از مالیات که در اغلب کشور های صنعتی اروپا وسیله ای برای تأمین عدالت اقتصادی است از اوایل قرن نوزدهم ایجاد و به تدریج جزئی از نظام مالیاتی کشورها شد. تعیین مالیات بر درآمد مستلزم شناخت دقیق سود خالص بود و لازمه این شناخت نگهداری حسابها و دفاتر منظم و تهیه صورتهای مالی که میزان سود را به درستی نشان دهد. به این ترتیب دولتها به صورت یکی از اصلی ترین استفاده کنندگان از صورتهای مالی مؤسسات درآمدند.
دیگر استفاده کنندگان از این صورت‌های مالی عبارتند از بانکها، اعتبار دهندگان، بستانکاران بلند مدت و کوتاه مدت، فروشندگان، مشتریان، کارکنان، سرمایه‌گذاران بالقوه، کارگزاران بازار سرمایه، جامعه و مدیریت مؤسسه.

مطالب بیشتر:

  • chegooneh mahsa